Video foarte interesant despre nocivitatea deodorantelor

Trebuie sa spun din start ca nu-mi place sa urmaresc video-uri. Mi se intimpla extrem de rar sa ma uit la cite unul a carui link apare pe FB sau pe vreun un blog. Dar asta mi s-a parut asa de interesant, incit am spus ca trebuie neaparat sa-l arat si altora.

Din pacate e in franceza, dar daca sunt doritori, il rezum si traduc cu mare placere.

Vorbeste despre diferenta intre deodorant si antiperspirant, despre nocivitatea sarurilor de aluminiu continute in antiperspirante, despre  piatra de alun care e mai periculoasa decit antiperspirantele, despre importanta citirii etichetelor produselor… iar la final o reteta de deodorant , realizabila usor de oricine, ieftina si eficace.

Link-ul e aici

 

 

10 réflexions sur “Video foarte interesant despre nocivitatea deodorantelor

  1. Nu m-am uitat la film ca n-am rabdare…. cat despre piatra de alaun sau piatra vanata ca tot aia e…. eu nu cred in marketingul asta denigrator din simplul motiv ca nu se pupa cu logica; piatra de alaun nu inchide porii, nu-i blocheaza cum fac antiperspirantele, nu face altceva decat sa neutralizeze molecule vinovate de mirosul transpiratiei; eu folosesc piatra de alaun si continui sa transpir normal insa fara mirosuri deranjabile…

    J'aime

  2. Piatra vinata e sulfatul de cupru, se foloseste in agricultura la stropit 🙂 E piatra acra.

    Si eu am cumparat mai demult, dar, desi e natural, tot aluminiu contine. Eu am inceput sa fiu sceptica atunci cind am citit cartea cu adjuvantii pe baza de aluminiu din vaccinuri: zicea acolo ca aluminiul se gaseste in natura , e f raspindit in regnul mineral, dar n-are ce cauta intr-un organism viu.

    Te cred ca nu te-ai uitat la video, asa fac si eu, daca e scris citesc, dar la filme nu ma uit… 🙂
    In schimb asta mi s-a parut interesant,. Tocmai nu era vorba de marketing, ci era o ancheta.

    J'aime

  3. Eu credeam ca piatra de alaun si piatra vanata e tot una, mersi de lamurire. Imi amintesc ca bunicul dupa ce se barbierea se dadea cu piatra din asta sa dezinfecteze….
    Scuze ca o tin pe a mea, dar tocmai ca piatra de alaun nu se absoarbe in piele, ca antiperspirantele, de aia mi se pare ciudat ca incepe sa fie incriminata…

    Aimé par 1 personne

  4. Fiecare ne-o tinem pe-a noastra, e normal… 🙂

    Nu stiu ce sa zic, aseara imi reprosa sotul ca eu am introdus piatra de alun la noi in casa .

    Eu cum nu transpir aproape deloc, n-am folosit niciodata deodorante, si poate din cauza ca n-am folosit, flora mea nu e perturbata, deci cu atit mai putin am nevoie sa folosesc. Sotul care folosea dintotdeauna, a incetat sa foloseasca vara trecuta si primele zile a fost horror : mergea de 3 ori pe zi la toaleta sa se spele, apoi i s-a reglat putin cite putin. Teoria asta cu flora dezechilibrata se suprapune bine peste cea citita intr-o carte despre bacterii.

    J'aime

  5. da asa a fost si la sot, acum 6 ani cand am introdus piatra de alaun in loc de antiperspirant; prima sapt a fost horor pt el; acum e ok; transpiram putin ca e si normal sa transpiram;
    am observat un lucru….noi cam 3 ani am fost vegetarieni si nu mirosea deloc transpiratia, cum am reintrodus carnea in alimentatie, cummirosul a reaparut….

    J'aime

  6. deci aici nu am scris pt ca daca incep, nu ma mai opresc.
    Va zic doar asa: am avut un deodorant care … la a 3-4 utilizare mi-a facut o alergie (aluminiu) de toata frumusetea: aveam sub brat un fund de maimuta. Am redus deodorantele din viata mea(am unu acasa, il tin cu anii, il folosesc f. rar cand situatia se arata stresanta).
    Eu transmir la stres.

    J'aime

  7. Fund de maimuta sub brat :)))
    Nu-ti faci unul? In filmulet zicea ca merge. Eu am unul in frigider, dar nu-l vrea nimeni, poate ar trebui sa insist!
    Eu nu folosesc ca nu transpir aproape deloc. Cum spui tu , de stres. Singura exceptie cind am facut sport intens, cu ocazia asta parca mi s-a deblocat ceva si transpiram si in alte situatii. Dar apoi mi-am revenit.

    J'aime

  8. Eleno, de fapt nu ti s-o deblocat nimic la sport. Pur si simplu s-a schimbat ph si flora bacteriana. In situatii ca astea se lasa pielea si ecosistemul sa se reechilibreze, ceea ce si ai facut. In video-ul tau explica bine – deshtaptzi mai sunt tinerii aia din Belgia, de la universitatea din Gent!

    J'aime

  9. Nu stiu ce sa zic, ca mi-era deja echilibrata flora , nu foloseam nimic nici inainte nici dupa. A durat citeva luni si mi-am revenit la normal, adica nu transpir. Si acum fac miscare dar nu in mod excesiv si nu mai transpir, adica nu pot zice ca chiar deloc , dar extrem de putin. Cind mi-am schimbat regimul alimentar si am mincat vreo doua luni doar cruditati nu mi s-a intimplat asta, si doar si atunci se putea schimba pH-ul pielii.
    Da, da, destepti belgienii :))

    J'aime

Laisser un commentaire

