Metoda mea de a spala pernele

Copilul mare tocmai a eliberat camera de la caminul unde a stat 2 ani: o sa-si continue studiile prin alte locuri. Cu ocazia asta ne-a umplut casa cu tot ce avea  acolo … n-aveti idee cite se string. Inclusiv perna, care dupa 2 ani fara husa de protectie era  dezgustatoare plina de pete.

Pernele le invelesc intii intr-o fata de perna alba si abia in fata normala. Husa alba o spal frecvent, asa ca pernele arata acceptabil, chiar daca usor ingalbenite. Am incercat  sa le spal la 75°, dar nu s-au albit. Insa copilul nu s-a gindit sa-mi ceara o husa intre fata de perna si perna propriu-zisa iar eu nu m-am gindit.

Mai nou folosesc des soda de rufe, ca sa scap de petele grase de pe servetele de bucatarie, fete de masa etc.  Le fac o baie rapida in solutie de soda inainte dea le pune la masina. Am folosit cu  succces solutie de soda si la gulerele de camasi. Ba chiar si la o bluza de-a mea de matase.

Mi-am zis ca petele alea de pe perna or fi tot grasime , de pe pielea capului. Am luat un lighean mare, am facut in el o solutie fierbinte de soda de rufe, am pus perna in lighean si am frecat-o  cu peria cit mai bine, incercind (cel putin la inceput) sa nu-i imbib penele, ci sa-i spal doar materialul de la suprafata. Am limpezit-o cum am putut si am bagat-o la masina la spalat cu celelalte rufe. Pentru siguranta, i-am mai dat o tura de limpezire. A iesit perfect.

Ar fi fost foarte edificatoare o serie de poze « inainte  si dupa « . Dar va scutesc de imaginea de « inainte ». Cea de « dupa » e asa, in timp ce se usca la soare, e ca noua :

Fata de perna

 

Azi am luat la spalat inca o perna din casa, nu pot mai multe deodata ca sa nu ingreunez masina de rufe si pentru ca uscatul nu-i usor : jonglez intre calorifer si soarele spre asfintit ( avem orientare vest).

 

 

8 réflexions sur “Metoda mea de a spala pernele

  1. Dragă Elena,
    Ești o comoară la casa omului!!! Cât de concentrată trebuie să fie soluția de sodă pentru a fi eficientă? Prosoape de bucătărie și niște fețe de masă aș vrea să tratez cu această soluție… Fierbinte clocotită sau doar caldă bine? Te citeam doar la comentarii la o femeie și la Iulia Economisim și mă întrebam de ce nu ai blog căci ai ce povesti….

    Aimé par 1 personne

  2. Multumesc mult de aprecieri, draga Irina ! Ma bucur daca ii ajut si pe altii! Asta cu pernele am descoperit-o ieri, silita de imprejurari. De fapt remarcasem mai demult la fata e perna a fiului ca e cam unsuroasa si am aplicat acolo metoda. Solutia o fac ochiometric, dar destul de concentrata (sa zic o mina la 1-2 l apa?! ). Apa o pun cit de calda iese de la robinet, e fierbinte, dar nu clocotita.

    Dar depinde mult de pete : soda scoate grasimea, dar daca sunt alte pete , apa calda le fixeaza.
    Am avut o fata de masa patata cu vin rosu si invitatii au turnat rapid sare (ca asta-i legenda frantuzeasca de scos petele de vin). Nu s-a dus, am facut prostia sa o spal cu apa calda, ca asa citisem pe internet, am facut si mai rau. Apoi mi-a explicat o doamna care vindea fete de masa ca atit sarea cit si apa calda fixeaza petele si ca trebuie de fapt pus talc. (Ea zicea ca si metoda romaneasca cu turnat vin alb peste rosu e buna). Eu talc torn de mult imediat cum am o pata de grasime pe fata de masa sau pe haine, las o zi si apoi spal normal. Dar nu ma gindeam ca talcul e bun si la vin.
    Tot cu soda de rufe imi spal si dulapurile de bucatarie partea de sus,lampa si hota.

    Aimé par 1 personne

  3. pentru grasimea si transpiratia de pe fetele de perne inainte de a le baga normal la spalat, eu le spreiez cu otet si intind apoi pe ele , cu o perie, bicarbonat, apoi iar spreiez otet; de cand aplic tratamentul asta ies impecabile; inainte aveam probleme, chiar si cand spalam la 70 de grade; grasimea aia nu ieea din fetele de perna; acum e ok, le pot spala la temperatura normala de 40 de grade

    J'aime

  4. Ce buna metoda, o sa incerc la camasi ! Ai dreptate cu spalatul la 70, daca nu faci ceva inainte, nu iese. Eu mai nou spal doar la 40, o data la o luna sau doua (cind ma avertizeaza masina,) bag o tura la 60°. Si fac ca tine: degresez inainte si ies impecabil si la 40°.

    Aimé par 1 personne

  5. Si eu folosesc soda de rufe. De obicei eu spal mai des pernele mici ca ele se murdaresc de grasimea din parul de pe cap. Se usuca repede, iarna pe calorifer si vara afara agatate pe sirma.

    J'aime

  6. Stiu, dar caloriferele mele sunt niste placi: ma chinui sa tin perna cumva cu o speteaza de la scaun, iar pe sfoara n-am voie sa pun rufe, ca sa nu se vada de jos. Visez la o casa unde sa pun rufele pe sfoara, afara. Am fost la vizitat una si agentul imobiliar imi arata ce faina e pivnita, cum pot eu sa intind rufe acolo…ma gindeam « crede el ca as intinde rufe in pivnita ».

    Aimé par 1 personne

  7. Eu nu am perne cu pene (alergii) ci cu vatelina. Asa ca daca tre sa spal husa…cos alta si mut vatelina 😀 😀 :D. Periodic insa le spal la 40 gr, chiar daca nu ies petele, dar iese din praf si acarieni. Ok, acarienii mor la 60gr.

    J'aime

  8. Pai poate le poti pune cu soda sau cu metoda Iuliei, asa se mai dezinfecteaza, apoi la spalat.

    Fetele mele de perna au pinza asa de deasa, ca si pt scos apa e greu, n-as crede ca trec acarienii in perne. Nu zic sa folosesti pene, ci ma gindeam la noi.

    J'aime

Laisser un commentaire

