Tarta cu praz, brinza de capra si nuci … plus variatiuni pe marginea ei

Nu stiu daca v-am zis ca eu si sotul facem dans, suntem deja in al cincilea an. E greu la inceput, dispare parca toata placerea de a dansa de pe vremea cind nu stiam sa o facem dupa regulile artei. Abia in al doilea-treilea an revine… Eu am fost cu ideea , dar, ca de obicei, sotul e mai serios, asa ca face acum 3 cursuri pe saptamina , eu doar doua. Ma intreb daca asta nu e specific barbatilor : cind isi gasesc o pasiune, pun mai mult suflet decit femeile. Sau doar mi se pare mie ?

Foarte des organizam seri dansante cu colegii, alteori mese la o colega tare primitoare (si cu o casa mare). La ocaziile astea fiecare duce cite ceva preparat de el. Suntem doi, deci doua mincaruri, de obicei ceva sarat si o prajitura. De cele mai multe ori sotul meu isi da silinta si face el partea lui. Poate o sa scriu si reteta prajiturii pe care o prepara el. Dar astazi o sa va vorbesc despre tarta pe care o duc eu de obicei.

E o tarta cu praz in care am combinat doua retete. Prima e de quiche fara aluat, iar a doua de tarta cu praz si brinza de capra.

Va dau reteta de quiche fara aluat, pentru ca e simpla si imi serveste ca baza la alte tarte cu legume, de exemplu cu dovlecel. Se poate pastra la frigider, se poate taia felii si impacheta pentru picnic.

  • 4 oua
  • 250ml lapte
  • 2-3 linguri de smintina
  • 100 g faina
  • 200 g de costita afumata prajita
  • Cas ras ( 2-3 linguri)

Se amesteca toate, se pun in tava unsa si tapetata, la cuptor, in jur de 35 minute.

Cind ma apuca accese de mincat (si) mai sanatos, inocuiesc faina cu una de orez si am o tarta fara gluten. Smintina am scos-o din ecuatie, pun in locul ei putin iaurt. Costita afumata nu mai pun de ani buni. Cind o fac ca la carte, pun deasupra rosii cherry. Uneori reduc si ouale.

Cind pun dovlecel, il tai bucati mari in prealabil, il fierb pe aburi si il adaug la sfirsit in amestecul precedent, din care lipsescte costita, cum ziceam.

 

Si acum reteta cu praz, brinza de capra si nuci.

Tarta praz

  • 4 oua
  • 250ml lapte
  • 2-3 linguri de smintina
  • 100 g faina
  • 4-5 (sau mai mult daca aveti, eu pun mai mult ) tulpini de praz curatat , spalat, taiat felii
  • 200g brinza de capra
  • 120 grame simburi de nuci (eu nu mai stau sa cintaresc , pun cit am) bucati mai mult sau mai putin mari
  • 3 catei de usturoi zdrobiti (nu prea pun)
  • 3 linguri de patrunjel tocat (nu prea pun)

 

De la praz se foloseste partea alba (eu o folosesc si pe cea verde-deschis), dar nu aruncati partea verde: o pun la congelator cu alte resturi si din cind in cind fac cite o supa de legume care-mi serveste ca baza la alte supe.

Se caleste prazul in f putin unt timp de 1-2 minute, eu am o cratita care-mi permite sa-l innabusesc fara sa adaug apa, cu o cratita obisnuita puteti adauga putina apa (3-4 linguri) ca sa nu se prinda si pune capacul . Reteta zice lasati la fiert 20 minute , eu las mai putin, ca oricum vine copt in tarta. Sarati, piperati eventual (eu nu folosesc niciodata piper, ca nu-mi place).

Se amesteca ouale, laptele, smintina, faina , cu telul ca sa se evite cocoloasele. La sfirsit se adauga prazul.

Se taie brinza de capra in rondele sau felii, depinde de forma brinzei.

Intr-o tava unsa si tapetata se toarna amestecul care contine praz, deasupra se dispun artistic bucatile de brinza. Se unge relativ uniform cu usturoiul, se presara patrunjelul, apoi bucatile de nuca (uneori « uit «  si de ele). Se da la cuptor pina totul are o culoare apetisanta.

Reteta am simplificat-o : de obicei scot afara usturoiul si patrunjelul.

Ca brinza de capra folosesc si brinza mai proaspata, si mai maturata, ce gasesc pe la piata.

Cind o mincam acasa, torn deasupra niste ulei de nuca si o servesc cu o salata careia vad ca in romaneste i se spune fetica (Valerianella locusta) , asezonata cu ulei de nuca si sare. Uleiul de nuca e presat la rece, e sanatos , ca are mult omega 3, dar daca nu folositi in mod obisnuit n-are rost sa dati banii, ca rincezeste repede (il tin oricum la frigider). E f bun si cu andive.

Pofta buna daca va hotariti sa o faceti!

2 réflexions sur “Tarta cu praz, brinza de capra si nuci … plus variatiuni pe marginea ei

  1. Si citi ani dureaza cursurile astea de dans sau deja ati invatat sa dansati si va mai duceti acolo doar ca sa dansati de placere ? Retetele sunt interesante, mie imi place prazul, am mincat la cineva o placinta cu praz si am crezut ca e placinta cu carne, am cerut reteta dar nici pina acum n-am incercat-o.

    J'aime

Laisser un commentaire

