Sfirsit de saptamina in imagini

 

Cred ca banuiti deja ca iarasi am folosit ca pretext geo-caching-ul, ca sa vizitam zone frumoase. Simbata am ales din nou Auvers-sur Oise, dar de asta data zona lui centrala, mai turistica. In afara de aspectul lor ludic,  « geo-cache-urile » au o latura educativa: se gasesc in locuri foarte interesante, iar persoana care le-a pus da informatii amanuntite despre aceste locuri.

Orasul a devenit cunoscut datorita  pictorilor impresionisti care si-au gasit inspiratia in peisajele frumoase ale zonei, dar mai ales datorita lui Vincent Van Gogh , care , in ultimele luni ale vietii a trait si pictat aici 70 de tablouri.  Locuia in hanul din sat, han care acum reprezinta o atractie turistica sub numele de « casa lui Van Gogh ».  Vincent avut o relatie foarte strinsa cu fratele sau. Acesta a murit la 6 luni dupa el si a fost inhumat in cimitirul din Utrecht, dar sotia lui  i-a transferat ulterior ramasitele la Auvers , ca cei doi sa fie impreuna pentru eternitate.

Morminte

Chiar daca intre timp a evoluat si , orasul si-a pastrat mult din caracterul initial, iar locrile pictate de impresionisti au fost pastrate asa cum erau. Numeroase placi sunt plasate in locurile care au inspirat diverse tablouri pictate de Van Gogh (sau alti pictori care au venit pe aici). De exemplu aici tabloul si peisajul in ziua de azi.

Cimp

Biserica imortalizata de Van Gogh, si care cred ca e renumita in Japonia, judecind dupa numarul turistilor japonezi care vin sa o vada.

Biserica

Deja stiti cum e cu geocaching-ul: am gasit « geo-cache-urile », ne-am semnat si le-am pus la loc. In fundal se ghicesc cele doua turiste japoneze care se fotografiau de zor.

 

Apoi ne-am plimbat spre centrul satului, am trecut pe linga case frumoase:

Am ajuns la primarie, care nu s-a schimbat de pe vremea cind era reprezentata de Van Gogh.

Mairie

Vizavi de primarie e Auberge Ravoux, in care a trait si murit Van Gogh . Chiar si slujba pentru inmormintare a fost facuta aici, pentru ca preotul satului a refuzat sa faca slujba pentru un sinucigas.

Ravoux

Pe drumul de intoarcere , la un moment dat am dat de scara pictata de VanGogh in tabloul sau.

 

Duminica am fost la Paris, parca am simtit atmosfera de sarbatoare.

Poze n-am facut prea multe, dar va arat totusi citeva:

O placa in memoria Iuliei Hasdeu

_DSC0008

Un zid cu poemul « Le bateau Ivre » a lui Rimbaud

Le bateau ivre

Lumea care a invadat peluza din Jardin de Luxembourg : unii fac plaja, altii maninca, altii citesc…

pelouse.jpg

Si o copie dupa modelul folosit de sculptorul francez Auguste Bartholdi pentru Statuia Libertatii . Celebra statuie e cadoul Frantei pentru Statele Unite.

Statue liberte

Scopul vizitei la Paris n-a fost geo-caching-ul, dar nu ne-am putut abtine, si tot am cautat o ascunzatoare 🙂 Cu ocazia asta am aflat mai multe despre Gradina Luxembourg: ca  fost creata in secolul XVII la ideea Mariei de Medicis. Pentru gradina,  modelul a fost Gradina Boboli, iar pentru Palatul Luxembourg (care gazduieste azi Senatul), Palatul Pitti de la Florenta.

Si voi cum v-ati petrecut sfirsitul de saptamina? Ati avut o vreme la fel de frumoasa ca noi?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 réflexions sur “Sfirsit de saptamina in imagini

  1. Daca zic ca ne-a schimbat viata exagerez putin, dar in mod sigur ne-a facut sa iesim si sa traga copilul de noi, nu noi de el.
    Neaparat cititi bine inainte si comentariile de pe site , ale celor care au gasit sau nu « cache »-urile. Noi ne alegem inainte zona unde stim ca mergem, ne uitam pe calculator si copilul noteaza indiciile si ce ne-ar putea ajuta pentru fiecare ascunzatoare. Si la fata locului folosim aplicatia. Noi inca le facem doar pe alea traditionale, nici asa nu le gasim pe toate. Uitati-va si la dimensiunea lor pe site, in general in cele care nu-s mici, lumea pune cite un lucrusor si se serveste cu cite ceva…deci plecam de-acasa cu cite ceva micut, ca sa punem in locul obiectului luat de copil. Ieri rideam de noi in Jardin de Luxembourg, ca e greu sa fii discret cind acolo e plin de lume…si tu dai ocoluri in aceeasi zona.

    J'aime

  2. Eu am alergat dupa nepotica mea de 3 ani… Am zis ca macar atat sa fac pentru sora mea venita in vizita, sa ii mai dau o pauza. A fost foarte placut, au plecat aseara, de dimineata strangeam jucarii (inventate de ea in general, ca nu stam prea bine la capitolul acesta – o cutie de inghetata in care a gatit, un castronel din plastic in care a facut baie celor 4 animale de baie primite…), si-mi era deja dor.
    Cred ca si ei, pentru ca sora-mea mi-a spus ca de dimineata isi pusese cateva haine din sifonier in saculetul ei si statea la usa, vroia din nou « la Buculeci ».

    Fain faptul ca peste tot poti vedea cate ceva din istoria si civilizatia locurilor pe unde treci… Asa de mult mi-as dori sa se intample asa ceva si aici, dar in afara de cateva placute pe case nu gasesti nimic. Mie-mi plac mult povestile despre locuri…

    J'aime

  3. Ce faina relatie ai cu nepotica, Iulia! Si ce ma impresioneaza cum te gindesti sa-i dai o pauza sorei tale, in general lumea « uita » de mame.

    Pe aici cred ca locurile au o istorie mai bogata , de-aia afli mai multe si se schimba putin in timp, strazile au aceleasi nume de multa vreme. Pe de alta parte chiar am fost curioasa cum e cu geocaching-ul in Romania, si am vazut ca si la Bucuresti (m-am uitat doar la Podul Mogosoaiei) oamenii pun informatii interesante. Ce ma deranjeaza e ca o fac in engleza, nu in romaneste cum mi s-ar parea normal. Vad ca ungurii sau cehii (dar m-am uitat doar in mare) o fac intii in limba lor, abia apoi in engleza.

    Multumesc ca ai comentat si m-ai facut sa-ti redescopar blogul, ca intru doar pe Economisim de obicei.

    J'aime

  4. Ați avut parte de un sfârșit de săptămână minunat. Este impresionantă grija cu care sunt păstrate și puse în valoare locuri, clădiri, peisaje care ne leagă de trecut și de existența unor personalități artistice. În România mai avem foarte mult de lucrat la acest capitol. Mă bucur să te citesc!!!

    J'aime

  5. Eu urmarind seriale de dimineata si pana seara tarziu. Am fost atat de prinsa de actiunea din film, incat nici n-am simtit cand a trecut weekendul. 😀 Abia-l astept pe urmatorul, nu intentionez sa fac nimic special de Pasti, ci doar sa ma uit la filme.

    J'aime

  6. Si eu mi-am planificat un film si un serial de incercat . Dar nu cred ca o sa avem timp, ca duminica suntem invitati si ne vedem cu multa lume faina, Abia astept. Si luni iar suntem invitati.
    Daca ai nume de seriale faine, as fi incintata sa mi le spui. Acum citiva ani am vazut Breaking Bad si In Treatment, genuri diferite, dar fiecare mi s-a parut genial , asa ca de atunci orice incerc, mi se pare fad si renuntam dupa primele episoade sau cel mult primul sezon. Acum o sa incercam The Man in the High Castle si Westworld.

    J'aime

    1. Eu ti le spun, nu stiu daca-s pe gustul tau, dar le poti urmari. Eu de cand mi-am facut cont pe NetFlix am vazut Pablo Ecobar iar The Blacklist inca e in derulare, am ajuns la ultimul sezon. 😀
      Daca o sa-ti faci cont pe NetFlix o sa gasesti o multime de seriale misto, timp sa ai sa le vezi pe toate. Partea buna a lucrurilor este ca prima luna e gratuita, deci poti sa-ti faci cont sa vezi daca-ti place. 🙂

      J'aime

  7. Mersi, notez! Si sora-mea imi vorbea ieri de Netflix, dar eu nu ma uit aproape deloc la televizor si mi-ar place un serial ca sa ne uitam seara la cite un episod (bine, cind ne prinde unul, chiar 2 ), dureaza mai putin decit un film normal. Altfel iau DVD-uri de la biblioteca si le duc inapoi fara sa ne fi uitat…Deci nu stiu daca renteaza un abonament.

    J'aime

Laisser un commentaire

