Rubarba cruda in salata de fructe

SalataO femeie mi-a pus aseara intrebarea daca rubarba se poate consuma cruda. Nu m-as fi gindit. Am cautat putin pe internet si am vazut ca intr-adevar se poate minca sub forma cruda, in plus asa se pastreaza si numeroasele vitamine pe care le contine:  provitamina A, vitaminele din complexul B (B1, B2, B3, B5, B6, B9),  vitamina C , E si  K.

Rubarba contine, ca multe alte vegetale, acid oxalic . Acidul oxalic pune probleme de absorbtie a calciului sau magneziului, pentru ca se leaga de aceste minerale. Se pare insa ca in cazul rubarbei, continutul de oxalat nu interfereaza cu biodisponibilitatea calciului din acest aliment. Deci in afara persoanelor predispuse la litiaza oxocalcica (pietre la rinichi constituite din oxalat de calciu), pentru restul consumul de rubarba nu trebuie limitat.

Am cautat niste retete mai serioase, pentru ca cele care spuneau ca se poate minca in stare cruda, cu zahar sau sare nu m-au satisfacut.

Si asa am dat peste o reteta de salata de fructe, pe care am modificat-o si adaptat-o putin. Eu din toamna pina primavara tirziu imi incep diminetile cu o salata de fructe. E simplu de facut : un mar (cele fainoase sunt mai potrivite, acum am Boskoop), o banana, un kiwi. Le curat si le tai felii, iar peste ele torn sucul de la o portocala. Cantitatea asta e pentru doua persoane. In functie de sezon  , uneori o imbunatatesc : cu litchi (care altfel nu-mi place, dar in salata merge foarte bine), cu mandarine taiate felii, cu ananas.

Asa ca in asta de azi am adaugat …rubarba. Am spalat bine 2 tije , am indepartat cit am putut din ate, le-am taiat felii subtiri. Reteta spune ca se pune zahar, dar eu il evit.

Verdict: a fost buna, putin cam acra, cred ca zaharul isi are rostul lui. Eu o sa continui sa o fac tot asa.

Zilele astea vreau sa experimentez si reteta de salata « sarata », unde rubarba e folosita pe post de leguma. E simpla: rubarba, rucola si castravete, plus menta, lamiie si ulei .Cum imi place la nebunie rucola si as minca oricind , imi suna foarte apetisant.

Nu va imaginati ca maninc chiar asa sanatos incit salata asta e tot micul meu dejun. E drept, cind am cite un kilogram in plus, ma rezum doar la ea. Insa de multe ori, cam la 40 minute dupa ce am mincat-o imi fac un cacao cu lapte si cu piine cu unt.

Sunt tare incintata ca la noi la bloc se pune azi-miine un compostor colectiv, asa n-o sa mai aruncam atitea coji de fructe in fiecare dimineata. In schimb cotoarele de mar le adun in congelator, o sa le fierb in curind ,le strecor si imi fac pectina ca sa o pun in gemurile care au nevoie.

Omul cit traieste invata! Multumesc, o femeie, ca m-ai facut sa mai invat!

 

 

 

 

 

 

 

 

6 réflexions sur “Rubarba cruda in salata de fructe

  1. Femeia cat traieste invata! Si mai ales intreaba!
    (ma bucur de investigatii si teste, sa mai scrii, ma inspiri, mai diversific si eu mesele).
    Si sincer, asa mic dejun eu zic ca e masa f. buna!

    Off topic: maica mea povestea ca atunci cand eram mica tot o pistonam cu intrebari: de ce se cheama cartofi si nu barabule? de ce e cioara neagra? etc. No, obiceuiul ala mi-a ramas 😀 😀 😀 😀 si sper ca nu te disper cu intrebarile, pt ca maica mea se ofusca 😀 – eu din auto-intrebatul asta si cautat articole si studii (ti-am mai dat tie linkuri) am schimbat mult modul de gatire, si stiu ca valorific nutrientii din alimente mult mai bine asa (de aia nici nu raciram de atatia ani, zic, nu cred ca e coincidenta).

    J'aime

  2. Nu ma supar, ca si eu pun intrebari :))

    Am facut la prinz si salata cu rucola, dar fara castravete : se simte prea intens amareala rucolei si aproape deloc rubarba. Dar miine iau castravete si o fac ca la carte. Si oricum trebuie sa merg la piata, ca nu-mi mai ajunge rubarba 🙂 , prevazusem o tarta inainte de a ma apuca experimentarile culinare

    Aimé par 1 personne

  3. eu am pus de prajitura si mi-au ramas 2 tije de rubarba. Le-am curatat si congelat, ca nu am stiut ce sa fac, asa ca o sa intre la alta prajitura.

    Oare merge si acrit bors? (eu moldovianca, mancam zama acra)

    J'aime

  4. eu cred ca raman la salata clasica de fructe. Nu sunt asa curajoasa ca voi, sa fac teste, mai ales ca ai mei sunt super mofturosi, deci sa zic mersi ca imi mananca portocala cu mar si kiwi. Ca leguma suna mai bine.

    J'aime

Laisser un commentaire

