Despre rezervari pentru vacante, negocieri si booking

O femeie mi-a sugerat sa scriu despre cum am negociat pretul la o rezervare de hotel. Ii multumesc pentru idee, nu m-as fi gindit sa scriu despre asta.

In fiecare vara mergem in Romania. Am nevoie sa ma intorc , sa ma incarc cu energia locului, sa aud vorbindu-se romaneste. Mai nou , de cind o parte a familiei s-a mutat in Franta, as putea spune ca nici familie nu prea mai am pe acolo. Dar noi continuam sa mergem. Ce-i ciudat e ca am doua bucati de viata distincte. Aici, unde nu am nostalgii romanesti, nu ascult nici televizorul, nu urmaresc mare lucru din ce se intimpla acolo, nu frecventez magazine romanesti sau turcesti ca sa-mi cumpar mincaruri de care mi-e dor, ca nu mi-e dor.  Si in Romania, unde nu ma intereseaza ce se mai intimpla in Franta, unde ne vedem cu prietenii, iesim la terase, mincam telemea, Eugenii, langose si alte lucruri care ne amintesc de copilarie ( vata de zahar 🙂 de exemplu) . Nici macar nu ne aducem aici mincare din Romania, ca parca nu mai are acelasi gust.

Plecam cu masina, drumul in sine e o vacanta. Statul in masina atitea ore e si un prilej de vorbit mult intre noi si nu rareori in urma acestor dicutii luam tot felul de decizii importante.De fiecare data alegem un alt traseu, asa ca vizitam o multime de locuri . Anul asta va fi la bai in Germania, Praga (unde ne oprim citeva zile), Viena. Vorba unui coleg de-al sotului: « ce frumos trebuie sa fie sa vizitezi capitale ». Oricit vi s-ar parea de ciudat, desi stam linga Paris, unii oameni nu vad Parisul ca pe un loc de vizitat . Fiica mea merge cu prietenele ei sa vada tot felul de locuri turistice si am aflat cu stupoare ca prietenele n-au fost inca la Pere Lachaise sau in alte locuri pe care aproape orice turist le-a vazut.

In Romania incercam in fiecare an sa ne petrecem citeva zile in alte locuri decit unde locuim,  ca sa le aratam copiilor cite o bucatica din tara. Ni se pare important sa-si cunoasca si aprecieze tara de origine. Nu s-ar intoarce in Romania, dar sunt foarte incintati sa mergem in vacante. Fiul e dezamagit ca, din cauza stagiului, nu poate veni cu noi nici anul asta, n-a putut nici anul trecut. Cred ca dintre copiii nostri, el iubeste cel mai mult Romania, cunoaste orasul in care locuim ca un localnic si il strabate pe jos zilnic de dimineata pina seara, rar mai ia cite un troleibuz.  Fiica cea mare e si ea acum acolo, cu o prietena, au un program intens de vizite turistice.

Am remarcat un lucru : daca nu facem rezervarile de hoteluri inca de aici din Franta, odata ajunsi , nu mai plecam nicaieri. Asa ca rezervam : datele sunt batute in cuie si stim ca 3-4 zile o sa fim plecati. Incercam pe cit posibil sa nu trecem prin booking pentru rezervari. Cred ca deja stiti ideile noastre de a incuraja comertul local, apoi national, deci ne deranjeaza ideea ca o parte din banii nostri sa se duca la o firma americana. Mai pe scurt as spune ca o boicotam Mai ales ca in ultima vreme am vazut o emisiune despre subiect, am mai citit prin reviste si am aflat ca pina si comparatorul de preturi la camere prezentat pe site e necinstit, ca sa nu vorbim de faptul ca la o simpla cautare in care se mentioneaza clar numele hotelului,   booking-ul apare pe primele 3-4 locuri.  Tot booking-ul e acuzat ca, fara a instiinta in prealabil , recolteaza o imensa cantitate de informatii fara a avea consimtamintul  prealabil al consumatorilor: cookies, adrese IP, etc.  Din emisiune am aflat doua lucruri foarte interesante :

  • Hotelurile au doar un anumit numar de camere pe care le inchiriaza prin booking, deci sunt sanse sa aiba camere libere, chiar daca cele de pe site sunt toate ocupate
  • Pina nu demult, hotelurile erau obligate sa respecte pretul de pe booking, acum au voie sa perceapa ce pret vor. Ceea ce inseamna ca tu, ca si client, poti negocia.

E foarte interesanta ideea negocierii, doar ca noi nu stim sa o aplicam. Sotul negociaza bine la servici, insa in viata de zi cu zi, deloc. Eu nu am curajul sa o fac. Cred ca tine de educatie si de increderea in sine. Nu stiu cum sa fac sa negociez fara sa am neplacuta senzatie ca cersesc. Cind ar trebui sa fie o relatie de la egal la egal cu cealalta persoana implicata.

In schimb , legat de camerele libere : de curind, pentru cazarea la Baden-Baden am gasit camera vorbind direct cu hotelul, iar pretul a fost acelasi ca pe booking, unde hotelul aparea ca neavind nici o camera libera.

Vara asta vrem sa mergem la munte in Apuseni, la o pensiune. Asa ca am inceput sa caut pe sit-ul antrec, care vad ca intre timp a devenit infopensiuni.( Am mai rezervat pe vremuri o pensiune minunata in Maramures, am gasit numele ei pe antrec. ) Am dat de o pensiune, am sunat, am rezervat, mi s-a spus pretul , toate bune si frumoase. Doar ca : pe booking pretul ar fi fost mai mic si nici n-ar fi trebuit sa platesc avansul de 50%. Iar pentru avans am rugat o prietena din Romania sa faca virament, altfel banca noastra ne taxeaza din greu (taxa fixa pentru fiecare tranzactie in alta moneda decit euro plus o taxa procentuala din valoarea platii).  Am stat eu si m-am gindit: bine, sprijin comertul romanesc, dar nu cred ca e normal sa pierd. Am scris pensiunii si le-am explicat cum sta treaba. Am facut-o doar pentru mine, ca sa nu ma simt o fraiera ca pierd banii ca sa sprijin initiativele locale. Si am primit o reducere de 7%  ! Am fost foarte fericita . Am reusit negocierea,  mai mult din greseala, dar asta mi-a dat curaj sa mai incerc.

Asa ca ieri, cind am vrut sa rezerv un hotel in drum spre sudul Frantei :  am sunat direct  si le-am spus adevarul: nu vreau sa trec prin booking, dar nici nu vreau sa fiu eu « pedepsita » , platind mai mult. Si am reusit sa am pretul pe care l-as fi dat daca treceam prin binecunoscutul site de rezervari. Adica pretul lor plus 4% cashback , pentru ca merg printr-un site care-mi ofera reduceri. Mai e mult pina sa indraznesc sa cer mai mult.

Am sunat la al doilea hotel, cel de la intoarcere. Acolo mi s-a multumit ca i-am contactat direct si au fost atit de amabili, incit atunci cand mi s-a oferit pretul de pe booking n-am mai indraznit sa spun ca as fi avut inca 4% daca nu-i sunam direct. Mai am de progresat la capitolul « negocieri », dar cred ca sunt pe calea cea buna. Cind lumea e prea amabila cu mine, ma topesc si nu reusesc sa mai spun nimic. Oricum , pina la urma o sa prelungim sederea cu inca o noapte si hotelul ne-a oferit o reducere de 5% deci vom iesi in cistig fata de booking.

In afara de faptul ca nu vreau sa trec prin booking,   imi place sa sun, sa vorbesc cu lumea, contactul uman  e mai placut decit sa introduc niste date si un numar de carte de credit pe un site.

M-as bucura daca experienta mea cu rezervarile directe la hoteluri ajuta si altora. Sau daca mi-ati impartasi micile sau marile voastre trucuri pentru rezervari de locatii de vacanta.

 

 

 

 

 

 

23 réflexions sur “Despre rezervari pentru vacante, negocieri si booking

  1. Eu sunt exact opusul tau, nu-mi place sa iau contact direct cu oamenii, ci sa fac totul online, prin anumite platforme daca se poate. 😀 Asa m-am obisnuit. In ceea ce priveste negocierea, mi s-a intamplat s-o fac de cateva ori in Romania, atunci cand plecam la mare sau la munte si rezervam prin telefon prin intermediul site-ului TuristInfo.
    Dac-as locui intr-o alta tara, nu cred ca m-as intoarce sa-mi fac vacantele in Romania. Cu banii cheltuiti aici cred ca as putea vedea alte locuri muuult mai frumoase, mai curate si mai interesante decat Maramures, Bucovina sau litoralul romanesc. Bine, fiecare cum ii place, eu zic din punctul meu de vedere. 😀
    Spor la pregatiri, cred ca esti nerabdatoare sa pleci in concediu!

    J'aime

  2. Noi impartim vacantele: o parte aici, alta in Romania. Noroc ca avem zile multe de vacanta . Tu probabil ca gindesti asa pentru ca esti in Romania, daca ai fi plecata poate te-ar apuca dorul 🙂

    Mersi, mai avem putin pina plecam in Sud, aici. In Romania abia in august. Pe litoralul romanesc nu m-as duce, dar la anul vrem in Delta, un prieten francez spune ca stie adresa unei pensiuni faine la Sf Gheorge.

    Nu stiam de turist info, mersi, de acum o sa ma uit si la ei.

    J'aime

  3. Asa am o prietena la Cluj care nici nu concepea sa-si faca vacante in Romania. Pina de curind , de cind are ceva bonuri de la serviciu , pe care e obligata sa le foloseasca doar in Romania. Asa a vazut ca nu-i asa rau.
    Mie imi place chiar si faptul ca nu-i asa turistic, ca mergi prin locuri din strainatate si te lovesti de alte mii de oameni care au avut aceeasi idee de vizita ca tine. Mai ales ca am remarcat ca sunt unele locuri la care a crescut f mult numarul de turisti, asa ca din cauza cozilor renunti sa mai vizitezi.

    Fiica-mea a fost foarte incintata de vacanta in Romania impreuna cu prietena , chiar imi spunea ca abia asteapta sa se intoarca in august.

    Nici eu n-am fost inca in Delta, nici sotul 🙂

    J'aime

    1. Stiu ca e greu de crezut, dar eu as pleca si maine de aici, cu gandul de-a ma muta in alta tara, nu doar de-a vizita. Nu mi-ar fi dor de Romania, nici mie si nici lui, pentru ca amandoi visam sa ne mutam la un moment dat in alt coltisor al lumii. Cand plec in concedii ma incarc cu energie pozitiva, imi place sa vizitez tari civilizate si nu sa stau si sa-mi fac loc printre gunoaie. In Romania, daca nu-s gunoaie sunt cocalari, iar daca nu-s cocalari sunt drumuri pline de gropi care nu fac altceva decat sa-ti ingreuneze drumul pana la destinatie.

      J'aime

      1. Amy, sa vezi aici in zona pariziana gunoaiele pe marginea autostrazilor! Sau ce gunoaie erau vara trecuta la Venetia. Asa ne-a trebuit daca ne-a trebuit sa o vizitam in plin sezon. Sau in ultima seara in care stateam pe marginea canalului (ca Venetia, ca romantic !) si au iesit doi sobolani la plimbare chiar pe linga noi.

        Tu iti imaginezi ca asa vei face, dar nu stii ce te apuca odata plecata. Am o prietena romanca, dupa plecare ura Romania si absolut orice ii amintea de ea. Nici pe copii nu i-a invatat romaneste. A reinceput sa se intoarca in vacante in Romania, datorita sotului ei, francez.

        Apoi mai e ceva: cind mergi intr-un loc ca turist e una si alta sa traiesti in acel loc. Complet diferit. Unele hibe nu le vezi decit dupa ce chiar traiesti in locul respectiv o vreme, ca la inceput iti iau ochii diverse.

        J'aime

        1. Da da, stiu ca e diferit atunci cand vizitezi comparativ cu a locui acolo. Dar stii care-i diferenta? In tarile astea se strag gunoaiele, iar rezultatul mizeriei il reprezinta marea de oameni care viziteaza locurile alea. In Romania nu-s turistii de vina, ci noi, locuitorii tarii. Aici gunoaiele nu se strang niciodata, soselele vad apa doar atunci cand ploua…sunt multe lucruri care nu-s in regula. Sa mai pun la socoteala si sistemul medical? Mai bine nu! 😀

          J'aime

          1. La noi NU se string gunoaiele de pe marginile autostrazii. Se stringeau mai demult. Si pe drumurile din zona nu-s turisti, ci de-ai locului.

            Dar te cred. Insa am mai vorbit noi de asta: eu in Romania aveam pile la medici , dar imi imaginez ca nu e usor. dar nici aici nu-mi doresc sa ajung pe mina doctorilor, ca nu stiu cum sunt, macar in Romania mai stiam de unul, de altul.

            Mie in Romania la noi in oras mi se pare curat, am vazut de la an la an ameliorari. N-am ce ma plinge. Nici cind am avut de rezolvat acte, nu m-am lovit de birocratia si nepasarea de care atitia povestesc. Si daca nu-mi convine ceva , ma fac ca nu vad, cum nu traiesc acolo mi-e mai usor sa trec cu vederea. Dar te inteleg. Cel mai neplacut lucru sunt soferii, dupa parerea mea: niciunul nu-i politicos si parca toti vor sa-ti dovedeasca ca ei sunt cei mai tari. Un prieten zicea ca de-aia toti sunt asa, ca-s niste frustrati…

            Si noi la virsta ta, tot ce ne doream era sa plecam din tara. Dorul, idealizarea si altele vin abia dupa ce esti plecat… Cum ziceam, eu am nevoie de Romania. Dar nu neg ca acolo suntem cumva « intre « : nici de acolo, nici in vacanta. Anul trecut am avut mult de umblat si de rezolvat diverse, asa ca a fost prima data cind mi-am dorit sa ne intoarcem mai repede aici, la viata noastra linistita.

            J'aime

            1. Elena eu sunt de accord cu ce ai spus tu pt ca poate ca am trait experiente asemanatoare. Si cel mai de accord sunt cu condusul ( recunosc -nu am curajul sa conduc in Ro). O persoana cunoscuta pe youtube a spus ca a preferat sa plece din Iasi in Brasov pentru ca, pentru ea Brasovul este mult mai avansat ca nivel de viata. Nu vreau sa critic sau sa judec dar cred ca este o diferenta: mentalitate, nivel de viata intre Romania de est si cea de vest, cum este o diferenta intre Italia din nord si cea din sud.

              J'aime

              1. Eu cind am venit aici nu mai condusesem de citiva ani, asa ca nici n-am vrut sa-mi schimb carnetul. Noroc ca a insistat sotul, apoi am inceput sa conduc putin cite putin. Dar in Romania n-as conduce pentru nimic in lume. Si in general, daca e de mers in oras, nu luam masina. taxiul uneori e chiar mai ieftin decit transportul in comun ,cum sintem 3-4. Anul trecut am circulat aproape numai cu transportul in comun.

                Doamne fereste sa fie cineva dragut si sa te lase, cum fac aici toti! Nu, acolo e o lupta: care pe care. De fapt cea mai grea parte a traseului cind venim din Franta e de la granita pina la noi.

                N-am fost inca la Iasi. Dar daca stau bine si ma gindesc, Amy are dreptate cu multe:la Bilea degeaba era natura frumoasa, ca era o tiganie si-o mizerie groaznica, la Bran la fel. Cum ati zis si voi: oamenii strica locurile. La Timisoara am vazut pentru prima data in realitate aurolaci, si nu numai o data. Dar, no, cum am zis, ne facem ca nu le vedem si alta data nu ne mai intoarcem in locurile alea.

                J'aime

                1. Brasovul este intr-adevar un oras de poveste, de parca n-ar face parte din aceeasi tara. E curat, frumos si foarte ingrijit. Am locuit in Brasov pe perioada facultati si pot spune ca e orasul meu de suflet, singurul din Ro care imi place si-n care as locui daca m-as muta de aici. 🙂

                  J'aime

                  1. E super ideea, n-am mai vazut pana acum, dar sunt curioasa daca se si rezolva problemele cu ajutorul acestei aplicatii, nu doar sa se ia la cunostinta. 🙂

                    J'aime

                  2. Da, si eu m-am gindit. dar macar poti vedea ce s-a rezolvat…
                    Mi-ar place sa fie asa ceva la noi in orasel, ca as avea o propunere de pista ciclabila. Dar o vecina a obtinut prin scrisoare la primarie sa se puna o trecere de pietoni la noi la colt.

                    Aimé par 1 personne

  4. Elena eu nu prea le am cu negociatul cand se poate prefer anticipat ( la 5-6 luni inainte poti avea un pret intre 30% – 50%).
    Amy, cand eram tanara vroim sa plec peste tot sa vizitez in tara, in afara, dar cum anii trec se aduna un pic de oboseala (rutina casa/ servici) si copiii cu vreau/ nu vreau, cand ajungem? ….si atunci esti mai selectiva, eviti locurile prea turistice, preferi sa te intorci in tara sa mananci o rosie si o bucata de telemea, decat intr-un restaurant unde saracul chelner e prea obosit de un sezon incarcat, sa te plimbi prin padure decat sa merci la mare unde este lume multa. Iti aduci aminte de unde vii si le arati si copiilor tai altceva decat tara in care cresc. Cineva imi spunea sa nu uiti niciodata: qui sono, da dove vengo y dove vado. Romania e frumoasa pacat ca sunt multi care isi bat joc de ea.

    Aimé par 1 personne

  5. Mari, n-as fi putut spune mai bine. Chiar si faza cu mincat telemea cu rosii: asta imi doresc eu sa maninc cam la toate mesele de prinz in Romania. Si afine. Desi cu rosiile acum e mai greu sa gasim unele cu gust.

    Eu ii consider pe copiii nostri niste privilegiati , cu dubla lor cultura, cu doua case, cu doua limbi vorbite perfect…

    Noi chiar si in ianuarie-februarie, cum rezervam de obicei, n-aveam preturi mai bune, ci probabil oferta mai vasta. Asa ca probabil o sa-mi imbunatatesc stilul de negociere. Niste lectii n-ar fi rele 🙂
    Oricum, la hotelurile din Germania, Austria sau Praga, cam greu cu negociatul, ca in romana sau franceza, merge, dar in germana sau engleza…cam greu

    J'aime

  6. Mie chiar mi se pare dragut ca veniti sa aratati tara celor mici. Au o viata inainte sa decida daca vor sa-si mai faca vacantele aici sau prin alte tari. De negociat eu clar nu ma apuc. Nu sunt buna la asta nici la piata. Cat imi cere, atata dau.

    J'aime

  7. Nici eu nu ma pricep sa negociez, dar uite ca progresez 🙂

    La piata nu negociez, dar acolo mi-e jena de bietul om care a muncit din greu pentru ce vinde, mi se pare urit din partea mea sa-i cer si mai putin.

    J'aime

  8. Si eu incerc mereu sa contactez direct hotelul/pensiunea.Anul acesta s-au introdus zboruri directe Bxl-Constanta,am rezervat cazarea prin mail si am obtinut o reducere de 15% fata de booking.Noi am fost si anul trecut la mare la Mamaia(si in Delta la Sf Gheorghe) si ne-a placut,plus ca avem bunicii si matusa care ne ajuta cu copiii (aproape 7 ani si 2 ani jumatate).
    Nici eu nu ma pricep la negociat,dar compar si aleg varianta mai ieftina.
    O zi frumoasa!

    J'aime

  9. Eu abia astept sa mergem in Delta! Cum nu vine fiul anul asta, o sa mergem de-abia la anul. Se poate supravietui in Delta daca nu-ti place pestele?

    15%!! buna reducere! Vacanta placuta va doresc!

    J'aime

Laisser un commentaire

