De prin vacanta

Azi-miine avem o saptamina de cind ne-am intors, dar parca gindurile mele sunt tot in vacanta. Asa ca n-ar fi rau sa va spun cite ceva despre locurile pe unde am trecut.

Intii Bad Windsheim. Orasul e dragut, il recomand daca treceti prin zona. Si, asa cum ii zice numele, are bai: calde, sarate, bazinul cu acces exterior e intr-atit de sarat incit e imposibil sa inoti, prea te ridica apa la suprafata.

Praga. E doar parerea mea (plus a sotului): prea multi turisti, prea multe magazine care vind aceleasi amintiri sau acelasi trdelnic cu cele mai ciudate umpluturi. Daca as fi praghez, nu mi-ar place ca orasul sa-mi fie asaltat de atitia turisti. Am fost la Praga si acum 20 de ani, de atunci orasul s-a schimbat mult datorita turismului. Bineinteles, sunt lucruri frumoase de vazut, dar cind le vezi inghesuit laolalta cu alte citeva mii de oameni, isi pierd farmecul.

Am zis ca totul era prea mult, dar era ceva prea putin:  terase. Dupa atita mers, ne place sa ne mai tragem sufletul la cite o terasa, la o cafea, la un suc, uitindu-ne la lumea care trece si admirind peisajul. La Praga n-am prea avut unde.

Ce am retinut:

un copac, complet invelit in pinze de paianjen, chiar linga hotelul nostru.

copac2

O expozitie temporara Andy Warhol si alta Salvator Dali. Cind cea cu Warhol a fost la Paris, n-am mai gasit bilete, desi am incercat sa luam din timp . La Praga intrai imediat, batea vintul in expozitie, in ciuda puzderiei de turisti din piata, veniti sa vada renumitul ceas . Pentru noi, obisnuiti  cu cozile imense si biletele luate foarte din timp, a fost putin ciudat. Iar pretul pentru 4 persoane la cele 2 expozitii cred ca ar fi fost cit pentru o singura persoana aici la Paris.

Licorna
Salvador Dali
Warhol
Andy Warhol

Astea mi-au placut mie,  fetele au apreciat foarte mult expozitiile (de fapt ideea de a merge i se datoreaza fiicei mari) dar au avut alte opere preferate. Si daca ma uit bine, vad ca apar si eu in imaginea cu pisicile 🙂

O imagine de pe vaporas, care mi-a amintit de Paris:

Praga

Viena: aici n-am ce critica. Poate doar hotelul, cel in care am mai stat in alte dati ni s-a parut prea scump , anul asta am ales altul. Mi se pare ca in materie de hoteluri, pretul reflecta calitatea. Intr-un hotel ieftin se ciupeste de unde se poate: paturi cu saltele mai proaste, lenjerie de pat sintetica, mic dejun mai saracut, toate astea sunt legate.

La primele noastre vizite la Viena, am fost niste turisti constiinciosi: le-am luat toate la rind si le-am vizitat. Ba chiar sotul a avut ideea nebuneasca de a face o plimbare in trasura. N-am vizitat Praterul si nici Mariahilfestrasse, dar asta s-a rezolvat la vizita de acum, caci hotelul era situat la un colt al renumitei artere comerciale.

De data asta n-am mai vizitat, ci ne-am dus ici-colo, in locuri cunoscute. Am savurat cite o prajitura si o cafea sau cea mica,  un cacao cald, la Demel. Acolo cred ca in pret intra si atmosfera din cafenea. Ne-am plimbat mult pe strazi,  spre deosebire de Praga mi se pare ca atmosfera n-a fost denaturata de turisti, iar terase gasesti pe unde nici nu te astepti. Am regasit frumoasa fatada a acestei farmacii.

_DSC0142

Spre seara am fost pe la Primarie, unde ne-am uitat o vreme la imaginile concertului proiectat pe imensul ecran in aer liber in cadrul Film festival-ului.

Apoi a fost Romania…acolo am stat mai mult acasa sau pe linga. Stam intr-un cartier unde copacii au crescut asa de mari, incit uneori am senzatia ca blocurile sunt intr-o padure. Noaptea cinta greierii, ca in Provence, desi pe alta melodie . Intr-o zi am vazut o veverita intr-un copac din fata blocului.

Am mers la bai sarate, ba chiar am inaugurat  in zona de camping a bailor, cortul pe care il aveam de 15 ani. Ne-am facut plinul de caldura ( si la propriu si la figurat) , afine, telemea cu rosii si cafele savurate la mall-ul de linga casa. Ne-am vazut cu familia si cu prieteni dragi. Ba chiar i-am dat adresa blogului prietenei mele, asa incit viata mea virtuala se intersecteaza de acum (intr-un punct) cu cea reala 🙂

De la prietena mea am primit o carte pe care v-o recomand: Fetita care se juca de-a Dumnezeu, de Dan Lungu. Mi-a placut mult, trateaza cu multa sensibilitate drama familiior unde unul din parinti pleaca sa munceasca in strainatate.

Am fost la munte, la Marisel, intr-o pensiune frumoasa , unde dimineata vedeam peisajul asta:

Marisel

Am vazut pe acolo alte peisaje minunate:

Belis

Am mincat multa zmeura si afine:

Am fost la Cascada Valul Miresei

cascada

Drumul dinspre Belis inspre Rachitele, unde e casacada, ne-a placut chiar mai mult decit Transafagarasanul, desi , evident, nu e asa de spectaculos.

La drumul de intors spre Franta, ne-am oprit la Bad Fussing.

_DSC0400

Nu-i prima oara cind ne oprim acolo, ne place calmul ( circulatia masinilor  e interzisa intre orele 22 si 6), ordinea nemteasca si hotelul unde ne simtim asa de bine. Prima data cind am ajuns  ni s-a parut foarte bizara atmosfera: seara toata lumea se distra, dansa, iesea de la cinema… Doar ca noi , cu copiii nostri faceam nota discordanta, pentru ca restul lumii avea de pe la 80 de ani in sus. Apoi ne-am obisnuit, iar acum imi spun ca atunci cind om avea si noi virsta asta n-ar fi rau sa venim sa ne rasfatam aici.

Si apoi ne-am intors acasa plini de energie  pentru inca un an. Ca de obicei, stiu ca imi trebuie vreo luna ca sa nu mai suspin dupa Romania. Ieri am tras o fuga la mare, ca  sa prelungim vacanta . Si se arata vreme frumoasa si pentru saptamina viitoare 🙂

9 réflexions sur “De prin vacanta

1. Sa iti fie de bine vacanta draga mea si locurile vazute! Si eu trebuie sa ma mobilizez sa fac un review al Copenhagai, insa dupa ca ma intorc din vacanta….
    Senzatia pe care ai avut-o tu cu Praga am avut-o eu cu Venetia acum vreo 2 ani; turisti, tiuristi, ca te simteai sufocat, nici nu te mai puteai bucura de oras; am vazut Praga acum vreo 8 ani insa nu pe indelete si vrem sa repetam vizita, insa mai am vreo 2 colegi care au fost in Praga vara asta si ziceau fix ce ai observat si tu….turisti, mult prea multi turisti…

O curiozitate petrsonala… De ce suspini dupa Romania? Eu dupa maxim 4 zile state nu imi doresc decat sa ma intorc acasa, la linistea si ordinea de aici….Anul asta cand am fost pt botez a fost apogeul……Bucurestiul mi s-a parut mai mizeabil si aglomerat ca niciodata….Te astept poate cu un articol despre asta, ar fi tare interesant sa inteleg cum se raporteaza altii la tara natala….

Imbratisari calde!

1. Multumesc Iulia. Am patit asta cu Venetia anul trecut, tot asa vizitata dupa multi ani. Prima data mi-au dat lacrimile de atita frumusete. Anul trecut am fost dezamagiti. Am tot incercat sa ocolim stradutele circulate, dar tot la ele ajungeai. Mincare, cafea, aperol spritz scumpe si proaste… Dar anul trecut n-aveam blog .

Apoi (parerea mea) Praga s-a modelat pentru turisti, si-a pierdut din personalitate, Viena nu, e asa ca e ea asa. Plus ca la Viena daca faci un pas dincolo de strazile f circulate, dai de strazi si piete goale si minunate. Si poate fiind mai mare, cu mai multe obiective, turistii se distribuie peste tot.Oricum, nu stiu ce face sa opereze magia unui loc de care te indragostesti…

Nu stiu nici eu de ce-s asa nostalgica…Imi place, am nevoie de energia de acolo, de vecinii cu care schimbi doua vorbe. De prieteni, de colegi. De lumea asa comunicativa si amabila. De limba romana,. Mergem la bai si stau la plaja cu ochii inchisi, iar placerea mea e sa aud lumea din jur vorbind cu accent ardelenesc. Sa merg la piata si sa vad toata abundenta. Sa merg dintr-un capat al altuia al orasului cu troleul sau autobuzul, transportul public e f bine pus la punct. Poate si pentru ca pina am venit in Franta, n-am schimbat nici macar cartierul, il iubesc. Bineinteles, daca deschid ochii mai bine, pot sa vad si mizeria din oras, parca anul asta am inceput sa vad si DE CE am venit aici. Prietenii imi spun ca e vacanta, de-aia imi place…Sotul spune ca tine, ca atunci cind ne intoarcem aici se odihneste , ca ii place ordinea si regulile de aici;

Bucurestiul nu-l cunosc(am fost acum 20 ani , pt vize). Sotul a fost in iunie in delegatie, nu i-a placut deloc. In afara de mincarea buna si o piesa de teatru cu mari actori , orasul nu i-a placut. A stat linga Casa Poporului, mi-a descris Magheru ca o autostrada in mijlocul orasului, iar Lipscaniul o zona cu multe cladiri in ruina. Dar , cum ziceam, depinde cu ce ochi vezi lucrurille.

Aimé par 2 personnes

2. Sa iti fie de bine vacanta! sper sa ai baterii incarcate pentru un an 🙂 – uite de aia visez la independenta financiara, ca dupa o asa vacanta sa te invit la un Camino 😀 😀 – iti dai seama ca 30 zile nu ne-ar ajunge sa analizam 😀 😀 😀 :D:D:D
    Nu pot sa nu remarc poza aleasa din opera lui Dali: cu unicorn (desi mie imi place aia a lui cu unicornul bleo 😀 😀 )

La praga si viena nu am fost. Dar imi faci pofta :).

Pentru fructele de padure din romania te invidiez rau!

3. Pai ghici de ce am pus poza? 🙂 In general nu prea rezonez cu opera lui, e cam deprimanta, mi-a dat fata mica o lectie cind fotografia si admira de zor ceva care mie nu-mi spunea nimic. Mi-a explicat ca-i place, ca-i f grafic 🙂

La Viena noua ne place, dar cum ii spuneam si Iuliei, nu stiu de ce depinde indragostirea asta. Prima data am strimbat din nas cind am ajuns acolo. Cum trecem aproape an de an, in drum spre Romania, mai vedem in fiecare an cite ceva.

Anul asta a fost f multa zmeura. La anul ma gindesc sa iau o galetusa sa culeg, ca acum stim locurile, si nici nu-i departe de casa. Ca sa ma invidiezi si mai tare: e prima data cind am mincat zmeura pina n-am mai putut, de la sfirsitul zilei nici nu mai puteam sa o vad.

Aimé par 2 personnes

4. Am 7 zile de cand sunt in Viena, Maine revin in Romania si parca tot as mai sta, atat de frumos mi se pare. Cum ai putut sa ratezi Mariahilfestrasse si Prater?? 😀 Pe noi Praga nu ne atrage deloc…

5. Pai le-am ratat deliberat : Prater e un parc de atractii, nu’i genul nostru. Iar o stradã comercială nu ne’a interesat, dar cum ziceam, am vazut-o anul ăsta ca drumul trecea pe acolo. Lanturile de magazine sunt cam aceleaşi peste tot, asa ca nu ne-am oprit pe la ele.
    Distractie plăcută in continuare! Te invidiez ca încă esti acolo!

6. Eu am auzit de Praga numai de bine, dar sunt de accord cu tine cand sunt prea multi turisti nu poti aprecia frumusetea locului prea bine. De acea mie nu mi place sa-mi petrec vacantele cand e multa lume merg la mare sau la munte decalat cand nu e sezonul. Mio fi mai ramas ceva de dinainte de ’89 – cozile le detest, sa stau la coada cat o fi de mica si mai ales cand sunt in vacanta, nu merci.

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google

Vous commentez à l'aide de votre compte Google. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )