Muzee, activitati si evenimente gratuite la Paris

In weekend-ul trecut am iesit cu niste prieteni la Paris. La sugestia unei prietene, am vizitat muzeul de arte asiatice Cernuschi. Daca aveti drum pe linga parc Monceau, vi-l recomand. Cu ocazia asta am aflat ca muzeele care apartin orasului Paris sunt gratuite. Nu sunt muzee mari, dar muzeele se viziteaza repede si iti faci o idee despre un subiect fara sa te plictisesti vizitand cu ceasurile.

Gratuitatea e valabila doar pentru colectiile permanente, nu si pentru expozitiile temporare. Aveti aici lista celor 14 muzee.

Mai exista si alte muzee gratuite, printre ele e Atelierul Brancusi sau muzeul Curie. Am rezervat deja o vizita ghidata gratuita la muzeul Curie, mi s-a parut interesant sa mergem acolo, dupa ce fata a citit cu mare interes o carte cu viata lui Marie Curie. O sa mergem si la atelierul lui Brancusi, inca nu l-am vizitat cu fata cea mica. In lista apar si les Arènes de Lutèce (Lutèce adica Lutetia fiind vechiul nume al Parisului din epoca romana). Arenele nu sunt un muzeu, ci vestigiile amfteatrului roman, dar e o vizita pe care o recomand, desi arenele nu sunt asa de impresionante ca alte arene romane renumite.

Tot la Paris, in general, muzeele si monumentele nationale au intrarea gratuita in tot timpul anului pentru cetatenii Uniunii Europene de pina la 26 de ani , iar in prima duminica a fiecarei luni, accesul e gratuit pentru toata lumea.

Aici aveti lista cu muzeele mai mult sau mai putin gratuite.

Si daca va intereseaza evenimente gratuite la Paris, le puteti gasi pe acelasi site aici . De exemplu in luna iulie puteti alege intre focurile de artificii de Ziua Nationala a Frantei sau diversele festivaluri de cinema in aer liber, cum ar fi cel de la Villette. De fapt nici nu trebuie sa alegeti, daca aveti timp de toate. Mai faceti si plaja si chiar baie la Paris Plage 🙂 Tot gratis 🙂 De asta nu stiu ce sa spun, cand am fost acum citiva ani am fost dezamagiti, dar poate intre timp s-a schimbat (sau nu).

Pe acelasi site, care mie mi se pare o mina de informatii interesante, aveti de unde alege dintre 10 idei de activitati gratuite aici. Eu am retinut:

• croaziera pe Sena gratuita in ziua in care va serbati aniversarea
  • fantini Wallace cu apa carbogazoasa
  • naveta fluviala pe canalul Saint Denis

Dar voi puteti alege si altele 🙂

14 réflexions sur “Muzee, activitati si evenimente gratuite la Paris

1. O sa scriu daca e interesant muzeul Curie, mie asa mi se pare. In plus e intr-o zona unde ne plimbăm deseori. Croazieră pe Sena cu sampanie n-am facut…ca mi s-a parut mai practic batobus-ul, cand folosesti vaporul pe post de autobuz si cobori si urci cum ai chef, la ce statie vrei, biletul fiind valabil toata ziua.

Aimé par 1 personne

1. Cand am citit titlul primul gand la brancusi mi-a venit. De cate ori merg la Paris trec pe la atelierul lui, mai ales ca merg de ziua mea (si Brancusi e nascut la 2 zile mai colea). E o armonie in atelierul lui si o liniste alba de imi aduce aminte de bunici si copilarie (fratele tataiei era tamplar si avea un atelier plin de dalte..)

Aimé par 2 personnes

2. Oh, daca voi mai ajunge vreodata prin Paris mi-as dori sa fie pe o perioada mai lunga de timp si sa le vad pe toate, sau cat mai multe. Este fascinant Parisul. Am fost acolo cu sotul – pe atunci prietenul- in prima noastra excursie. Credeam ca o sa ma ceara dar nu a facut-o :)))))

1. sper ca mai exista, ca eu faceam din astea. Cand m-am mutat in bucuresti in 2002 tin minte ca le vanam, nu imi permiteam altfel. Doar ca nu sunt promovate, eu aflam de la prieteni/intamplator.
      Tin minte ca gratuit am vizitat ceva pictura la sala palatului, muzeul Mina Minovici, si am platit ceva simbolic la cel al armatei din parc Carol ca m-am lipit la un grup si luat bilet de grup :D. Si cel de istorie l-am prins la vizita gratuita dar era muuulta lume, bijuteriile mi le aduc aminte 😀 . La muzeul taranului roman am fost de 2 ori cu platit, cand lucram in zona si se lua curentul la munca 😀 😀 -cate un coleg ne dadea beep sa venim inapoi 😀 :D, mai des mergeam la targurile organizate acolo si am prins o data (dar nu am folosit) acces la unele sali gratuit.
      Tin minte ca Antipa si Muzeul satului mi se pareau scumpe.