In ultima luna….

Am fost…la o aniversare surpriza. Emotionant. Momentul cand sarbatorita a dat cu ochii de invitati…cred ca multora ne-a facut sa ne dea lacrimile Ne-am revazut cu oameni pe care-i stim de aproape 20 ani, parinti ai colegilor de gradinita ai copiilor. Unii copii de atunci, adultii de azi au venit si ei. Impresionant ce oameni faini au devenit.

Am fost… la un film pe care il recomand: Everybody knows. E primul film in care o vad jucand pe Penelope Cruz, pana acum credeam ca e mai mult frumoasa decat buna actrita. Acum cred ca e amandoua 🙂

Am fost…la o nunta. N-am stiut ca si la nunti se povesteste viata mirilor, de cand au fost copii pana in momentul de fata. Mi-a amintit de alte evenimente, la care se face asta.

Am fost…la o inmormantare. Cineva care se vindecase de cancer acum un an, dar a facut o criza cardiaca. Ocaziile astea iti reamintesc ca viata trebuie traita din plin. Slujbele catolice mi se par demne si impresionante.

Am fost…la spectacolul de sfarsit de an de la scoala primara a fetei. Minunat. Organizat de invatatoare, copiii au avut fiecare rolul lui, au fost si bucati corale. Costume superbe, copii frumosi si talentati, cu totii. Pentru parinti a fost o surpriza, n-am stiut decat titlul spectacolului: primisem  invitatiile din timp. Inainte de reprezentatia pentru noi, se antrenasera prezentand piesa in fata altor clase.

Am fost …din nou la Baden Baden. A fost la fel de bine. Ne-a placut la fel de mult la bai. Am mers mult. Am mers si la opera, ne-a placut, mi-a amintit de vremurile copilarie cand mergeam la Opera din Cluj si lumea era imbracata la 4 ace. Pentru ca aici lumea se imbraca mai mult cum apuca la evenimente de genul asta.  Am stat la acelasi hotel, am baut zilnic cafea la cafeneaua BB si am descoperit un restaurant la coltul strazii , unde am savurat sparanghel fiert sau in supa. De vreo 3 ori, ca avem obiceiul sa ne intoarcem unde ne-a placut.

Am fost… la Lausanne. De fapt ne-am reintors la Lausanne, dar n-am scris de prima vizita. Am avut de dus-adus studentul casei. Prima data era toamna, vreme nu prea buna, ni s-a parut un oras obisnuit. Acum, parca l-am vazut cu alti ochi. Am stat la un hotel chiar langa gara, dar pe o strada inverzita si linistita, ne-am plimbat prin cartier si am admirat lacul de sus.

Lausanne

Pozele nu-s prea bune, de cateva luni mi s-a stricat aparatul si nici nu simt nevoia sa il repar. Pentru putinele poze pe care le fac, ajunge telefonul.

Mi s-a parut un oras perfect pentru locuit, cu multe parcuri, multi tineri, cu vedere superba la lac…

Si data asta am profitat de cardul care ofera gratuitate pe mijloacele de transport. E oferit turistilor care se cazeaza in oras si mi se pare o idee geniala.

Am fost la… Troyes, mi se pare un oras frumos de vizitat, mai putin de locuit. Daca treceti prin zona, luati-va o ora-doua sa il vizitati, in mod sigur nu o sa regretati. Iar pe una din strazile centrale turistice este o inghetata artizanala buna-buna 🙂

troyes

troyes 2

Tot in drum spre Lausanne, ne-am oprit sa mancam intr-un oras de care nu stiam nimic: Avallon. Raman impresionata in continuare cum in Franta te opresti in orase mici, de care nici n-ai auzit si descoperi frumuseti. Turnul imi aminteste de cel din Sighisoara sau nu mai tin bine minte cum era la Sighisoara 🙂

Avallon

M-a impresionat catedrala de acolo, care e in forma actuala de … 1000 de ani. Exista si inainte, doar ca acum o mie de ani a fost marita. N-am facut poze, in biserici prefer sa stau, sa admir, mi se pare nepotrivit sa fac poze in interiorul unei biserici.

Ma intrebam retoric oare ce faceam noi romanii, cand francezii construiau lucruri asa frumoase. Tineam turcii ca ei sa-si construiasca bisericile si castelurile? Sotul mi-a raspuns ca are o vaga banuiala cum ca n-aveau nevoie de ajutorul nostru ca sa se apere de turci 🙂

Am vazut… un filmulet foarte impresionant despre insula Ada Kaleh, de la prietena mea din Romania, aici . Ca tot vorbeam de turci.

Am citit…un articol interesant despre blestemul care urmareste anumite familii aici.

Si voi ce ati mai facut?

22 réflexions sur “In ultima luna….

1. te-ai plimbat, nu gluma, in ultima luna. Eu am muncit din greu :D. Bine, am si muncit, dar mi-am facut timp sa ma bucur si de nepotica mea de an si 3 luni, La ora actuala ea imi acapareaza tot timpul lber pentru ca nu ma pot dezlipi de ea.
    PS: la noi nu e obiceiul asta cu depanat amintiri din viata mirilor la nunta.

2. Eu in ultima vreme nu fac decat sa ma gandesc la vacanta. Am un chef nebun de-a pleca, dar inca nu m-am decis unde. Stiu sigur c-o sa fie o vacanta cu masina. 😀 Mi-a atras foarte tare atentia Colmar, mi-ar placea sa ajung prin zona, dar e un pic cam departe.

In rest, nimic deosebit. Plimbari prin parcuri, urmarit cu interes meciurile campionatului si cam atat in timpul liber.

1. Stiu stiu, este superb! De vreo saptamana tot rasfoiesc bloguri pentru a citi pareri si pentru a vizualiza poze. Dar cred totusi c-o sa lasam vacanta la Colmar pentru alta data, e cam departe de mers cu masina.

3. Ce minunate locuri! chiar ai vazut ceva! Si eu am aceeasi parere de franta, franta necunoscuta: sate/orasele mici au multe de zis!

Noi fuseram cuminti luna asta, o coferintza de finante si investitii pt mine, ne-am luat cort (unu mai mare) si pregatim ca plecam acusica.

Aimé par 1 personne

4. Multumim mult pentru recomadari! Mi-am dus deja familia la Bad Windsheim pe urmele voastre si am salvat si linkul la hotelul din Provence. Baden Baden o sa li se para prea simandicos, dar celelalte orase recomandate le voi studia mai pe-ndelete.

Am fost si noi în concediu, în Maramures. Am vizitat si-o biserica, din lemn, veche de mai bine de 300 de ani, am descoperit si un orasel, Sighetul Marmatiei, si-am mâncat rosii din gradina si cas de vaca de la vecini.

Fiica noastra a descoperit seria de romane Anne of Green Gables + filmul Anne with an E pe Netflix, deci a stat mai mult cu nasu’-n carte resp. ecran.

La opera vom merge în august cu copiii, am luat bilete pt. Flautul fermecat. Am stat la coada 2 ore, amintindu-mi de alte cozi….

O vara cu gust de înghetata va doresc!
    E.

1. Multumesc:) Ma bucur daca sfaturile mele prins bine.
      Si mie in Maramures mi-a placut f mult . Nu era biserica Sapinta Peri? Era frumos aclo…Asa bine am mancat si noi in zona, in locuri pe care n-ai fi dat doi bani. Si la pastravaria de la Mara.
      Da, Baden Baden e mai mult pt adulți, desi erau multi (rusi) cu carucioare. Erau multi rusi in general . Pana la urma de banii rușilor, tot occidentalii ii iau 🙂 O sa trecem in drum spre Romania, doar pt o noapte, atunci o sa mergem la celelalte băi, nu la cele romane.
      Tot in drum spre Romania recomand si votez cu doua maini pt Donauschlinge, este un hotel acolo, unde ne tot opream, dar de cand copiii au depasit 12 ani, costa prea mult. Asa ca anul asta stam la o pensiune nu departe, sunt superbe locurile…Si tot visez, am scris eu, de mers cu bicicletele de-a lungul Dunarii…

2. Ps: o sa ma uit dupa romanele de care zici. Fata a citit cu mare interes toate volumele din Taramul povestilor si mai recent Baiatul cu pijama in dungi. I-a placut f mult in ultima saptamana Afacerea Caius.
      🙂 azi am mancat inghetata, home-made .
      Este si la Salzburg un festival de opera vara, cred ca e tare fain. Si va invidiez pt Flautul fermecat, fata isi doreste 🙂

5. Baiatul cu pijama în dungi la noi e lectura obligatorie, restul le caut.

Salzburg suna tentant, dar am fost anul asta deja la Viena si am vazut « Printesa circului » la Volksoper, mai mult nu ne putem permite.
    Însa daca pui fetita-n TGV pe 25 august o luam cu noi la Flautul fermecat, am bilet familial (adica 1 adult pret întreg + 3 copiii gratis) si doar 2 copii 🙂

În Maramures am vizitat biserica de lemn din Budesti si de mâncat am mâncat ce-am gasit în casuta închiriata resp. la vecini.
    La Donauschlinge ma uit, dar avem si noi 2 copii +12 si buget limitat….

Va invidiez pt. înghetata, la capitolul asta Maramuresul nu straluceste 🙂

1. Opera la Viena … ce fain trebuie sa fi fost… Fata mea e prea timida, deci n-ar merge 🙂
      Inghetata eu am făcut-o 🙂 Am una de cacao si una de lamai 🙂 Copiii sunt mari fani de Panda, de la Napolact..dar in ultimii ani o găsim mai greu cand mergem in Romania.

6. Da, Viena are o oferta culturala coplesitoare. La anul ne-am propus sa mergem la concertul din Schönbrunn al Filarmonicii. E gratuit, stam la rude, iar biletele de tren le luam din ianuarie, ca sa fim siguri ca ne ajung banii si de-o înghetata de coarne la Tuchhandel 🙂

Copiii mei sunt nu cunosc Panda, dar sunt mari fani Panemar.

1. Mersi. O sa incercam. Eu de fapt nu-s fan înghețată , dar sunt pofticioasa si atunci imi iau. Nu-s sigura , dar pare a fi localul spre colt, cand o iei de pe Graben spre catedrala. Copiii si cu sotul stiu ca și-au luat de acolo .

7. Da, cam pe-acolo trebuie sa fie. Traiasca inteligenta roiului 🙂

Daca ai cândva timp, poti te rog posta reteta înghetatei tale? Am cautat la retete, dar n-am gasit-o. Mi-a placut în schimb foarte mult povestea cu doamna timisoreanca, venita sa va gateasca. Ce amintire frumoasa!