Prajitura cu mac

Am mincat mai demult in Germania o prajitura foarte buna cu mac, cind am venit acasa am cautat o reteta pe situri nemtesti, am gasit-o pe asta si sunt foarte multumita de ea.

Un mic truc: daca imi plac lucruri mincate prin alte tari , aflu cum se numesc in limba tarii respective, apoi dau cautare si aflu de pe situri sau bloguri de acolo reteta.

Coca:

  • 150g faina
  • 1 ou
  • 65 g unt
  • 65 g zahar
  • 1 lingurita praf de copt

Umplutura:

  • 1 plic zahar vanilat
  • 250g mac, macinat
  • 50 g gris
  • 140g zahar
  • 50g amande macinate sau taiate marunt
  • 50g unt
  • 400 g lapte
  • 50g stafide
  • 1 ou

Coca: se amesteca toate ingredientele , eu folosesc uneori pate brisee ( 150 g faina, 75 g unt, 38 g apa) in loc de coca initiala ( ca sa scad cantitatea de zahar). Am remarcat ca iese mai buna (mai umeda) daca are coca si deasupra  , asa ca impart coca la 2 si cu multa rabdare intind doua foi. Daca ma rezum la una singura: iese groasa si vine si pe peretii tavii. Tava e relativ mica ( 24X24 cm).

Umplutura: se pune la fiert laptele cu untul , la sfirsit se adauga restul ingredientelor mai putin oul. Se lasa sa se raceasca , se adauga oul, se amesteca. S-ar putea sa mai fie nevoie de adaugat lapte.

Am redus si cantitatea de zahar fata de reteta originala, asa ca nu iese prea dulce,folosesc zahar de trestie nerafinat, mi se pare ca da o aroma f placuta.

Alte simplificari: am renuntat la amande, n-aveam in casa cind am vrut odata sa o fac, am remarcat ca gustul ramine la fel. Nu pun nici zahar vanilat totdeauna, n-am remarcat mari diferente, probabil din cauza zaharului nerafinat. Nu pun nici stafide, ca nu le plac copiilor.

Se tapeteaza tava, se pune foaia de aluat , umplutura, eventual foaia de aluat deasupra, o intep din loc in loc cu furculita. O dau la cuptor la Th 4,5 ( cam 140°), pina foaia de deasupra se rumeneste putin.

Pofta buna!

Later edit: imi dau seama acum ca amande se spune migdale in romaneste. Scuze pentru greseala, nu mai modific reteta, intelegeti voi. Oricum, puteti renunta la ele 🙂

7 réflexions sur “Prajitura cu mac

  1. Eu am masina de cafea electrica, pe care n-o folosesc la cafea, ci ca sa macin tot felul : mac, in, chia, hrisca…O folosesc f des.

    Altfel mama mi-a adus odata mac gata macinat , de la piata din Romania: era f albicios, avea si un gust bizar . Cind l-am pus in prajitura s-a comportat cu totul diferit fata de macul pe care-l macin eu. Ma gindeam ca o fi diluat cu faina, dar i-am facut reactia cu iodul si nu, nu era faina. Oricum, si daca nu era traficat, se strica mai repede fiind macinat.

    J’aime

  2. Am incercat si eu la risnita electrica de cafea si la masina universala manuala dar n-am avut un rezultat satisfacator. Am aflat alte doua metode de a macina macul dar inca n-am incercat. Poate incerc acum ca tot se apropie marea sarbatoare de Paste.

    J’aime

  3. Incearca sa pui mai putin mac in risnita si sa o agiti din timp in timp. Daca o umpli, nu merge prea bine.

    Apoi daca am ceva de risnit (in de exemplu) pentru o prajitura, adaug o parte din faina sau zaharul pt prajitura la produsul de risnit care e prea compact sau uleios si nu mi se mai aduna pe fundul risnitei. Eu fac des asta ca aproape la orice prajitura care foloseste oua si la clatite, unul din ele il inlocuiesc cu in si apa. Si cum inul se aglomereaza, il risnesc cu putina faina.

    J’aime

Laisser un commentaire